Pressmeddelanden, pressklipp och nyheter

Diario di Viaggio

2012-03-23

Marco Polo

Tack vare goda samarbeten har Destination Skellefteå kunnat ta en mer aktiv roll för att generera bra media från Skellefteå och Swedish Laplands målmarknader. Senast ut var det italienska produktionsbolaget Marco Polo som gör totalt tio avsnitt i Sverige varav sju utspelar sig i Swedish Lapland.

Totalt handlar det om tio stycken halvtimmeslånga avsnitt från Sverige som det italienska produktionsbolaget Marco Polo producerat för programmet "Diario di Viaggio". Programmet är ett av Italiens största reseprogram och kommer under vårvintern att sändas på italiensk betal-tv. Sju av avsnitten kommer att utspela sig i Swedish Lapland. Sammanlagt kommer programserien att visas inte mindre än 80 gånger för italiensk publik.

- En jättegrej, säger Anna Lindfors, Destination Skellefteå. Vi får fantastisk exponering i ett av Italiens mest ansedda reseprogram.

Under inspelningen visade sig den norrländska vintern sig från sin allra vackraste sida med snötyngda granar och isblå himlar. Filmteamet hämtade in material från Svansele Vildmark, Isbad med Föreningen för Mörkrets och Kylans glada Vänner, Nordanå, Stiftsgården, Snöskotersafari med Tidy, Rascal Huskies, Båtsuoj, Silverhatten, AMG Mercedes driving academy, Silvermusset och Pite Havsbads Isbrytare.

Vid sidan av tv-produktionen ger Marco Polo även ut ett resemagasin där resan kommer att exponeras.
Se trailer för det första av åtta avsnitt

Kontakt
Anna Lindfors
Destination Skellefteå
anna@destinationskelleftea.se